Om en order i Klarnas portal inte visas i butiksprogrammet, kan du enkelt importera den. Det enda du behöver är Klarnas Order-ID som du hittar genom att klicka på den saknade ordern i Klarnas portal och välja fliken "Sammanfattning". Nere till höger hittar du Klarnas Order-ID.
Kopiera order-ID't genom att markera order-ID't, högerklicka på den markerade texten och välj Kopiera från menyn, eller så trycker du bara Ctrl + C när du markerat texten.
Öppna Webbshop underhåll i butiksprogrammet och välj fliken Orderhantering.
Klicka på knappen "Klarna import" som du hittar längst till höger.
I fönstret "Importera order från Klarna", klistra in Klarnas order-ID i textrutan genom att trycka Ctrl + V eller genom att högerklicka i textrutan och välj Klistra in.
Klicka på Sök.
Om ordern hittas visas orderraderna i listan nedanför och kunduppgifterna till höger tillsammans med kundens ordernummer.
Klicka på "Importera" för att importera ordern till eXcellence. Därefter kan du behandla ordern som vanligt.