För att göra inleveranser, baserat på leveransunderlag från leverantörer, starta följande funktion:
Gå till fliken 'Leveransunderlag':
Om en leveransfil har erhållits via epost från leverantören, skall den importeras. Placera filen i en lämplig mapp. Som standard används:
c:\clientapps\excellence pro butik\artikeldata\leverans
Välj funktionen 'Import från fil':
Välj filen som skall läsas in:
När filen är inläst:
Välj en order att titta på:
Klicka på inleverans:
Underlag för inleveransen visas:
Välj alla order som ej är levererade, eller enbart ett visst ordernummer.
Om antalet på en rad behöver ändras, markera raden och tryck ENTER:
Ändra till mottaget antal, och spara genom att trycka OK. Då visas raden i gul färg att den är ändrad:
Man kan skriva ut inleveransunderlaget:
Exempel på utskrift:
När man är klar, så skall underlaget godkännas:
Klicka på Godkänn-knappen, och man får följande fråga:
Svara ja, och inleveransen sparas.
Klart. Bara att sätta igång och sälja så det ryker ...